woensdag 1 maart 2017

Terugblik op februari in foto's #2

Het is weer het einde van de maand en dat betekend dat er op woensdag weer een 'Terugblik op maand in foto's' online komt. De Terugblik op maand in foto's is mijn maandelijkse terugkerende fotodagboekje. Ik vind persoonlijke artikelen altijd het leukst om te lezen bij anderen - met name de fotodagboeken. Elke eerste dag van de maand laat ik jullie een kijkje nemen in mijn leven en laat ik foto's zien die niet geplaatst worden op Instagram.

Er stonden ontzettend veel leuke plannen in deze maand. Zo waren mijn schoonouders 43 jaar getrouwd en gingen we eindelijk op vakantie naar Mallorca. De eerste dag van de maand begon ik met een wandeling met mijn hond. Ik vind het de laatste tijd heerlijk om mijn dagen te vullen met een goede wandeling. Ik merk dat dit ook goed is voor mijn conditie en volgens mij ben ik bij mijn benen een beetje afgevallen. Het doet dus ook nog eens wat goed voor mijn lichaam! Mijn hond vind het altijd geen probleem om gezellig met mij te gaan wandelen. Kijk dan dat lieve koppie! In de avond at ik heerlijk pannenkoeken met mijn schoonfamilie omdat zijn ouders 43 jaar getrouwd waren.


Drie dagen later was het tijd om mijn auto eens een flinke wasbeurt te geven! De auto zag er niet meer uit: vol met pekel rotzooi en modder. Bij ons in Huizen is het altijd heel druk bij het zelf doen wassen. Ik was naar Amersfoort en besloot de auto in Soest schoon te maken. Daarna glom hij weer maar toen lag er alsnog pekel rotzooi op de weg dus eigenlijk had het niet zoveel zin... haha! Straks als het wat lekkerder weer is, ga ik hem weer wassen.


Zaterdag waren mijn vriend en ik samen. Eerst gingen we een wandeling maken en daarna gezellig lunchen bij Bagels & Beans. Dat was een lange tijd geleden! In de middag had ik afgesproken met mijn nicht om foto's te gaan maken van haar, haar man en haar kindje. Helaas was ik mijn SD-kaartje vergeten...


Voordat we op vakantie gingen kregen we 11 februari nog een flink pak sneeuw. Wat een plaatje was het! Het bos was prachtig te zien onder die witte laag! Net een sprookje. Ik maakte een fijne, lange wandeling met de hond en schoot ondertussen wat winterse plaatjes met mijn telefoon.


En toen was het eindelijk zo ver! Zondag gingen we naar Brussel met de trein. Het was best een lange reis om er te komen. Toen we aankwamen was het alweer tijd om avond te eten. Gelukkig vermaakten we ons prima op het vliegveld. We hebben de nacht overleefd want we wilden geen hotel boeken voor een fikse prijs. Hier en daar wat geslapen en het gekke was: ik voelde me volledig veilig op Brussel. De volgende ochtend konden we ons al inchecken voor het vliegtuig en vloog ik voor de tweede keer!


Toen we op het vliegveld in Mallorca aankwamen hebben we gelijk een taxi genomen naar het hotel. Gelukkig was dat niet al te duur. De taxi stopte precies voor de deur wat heel fijn was. Onze koffers werden eruit gehaald en konden we ons eindelijk inchecken in het hotel. De kamer was gelukkig al vrij. Maar man, wat een vies hotel was het! Hotel Balaer raad ik dus absoluut niet aan mocht je naar Mallorca gaan. Geen zwembad, sanitair wat slecht deed... dekbedden waren super vies en vol met haren. We durfden er niet in te slapen, dus we hebben er maar op geslapen en mijn sjaal gebruikt als dekentje.

Nadat we onze spullen gedropt hadden, gingen wij de stad verkennen. We kwamen aan in Palma de Mallorca, de hoofdstad van Mallorca. Ik shopte bij de Sephora en verder zagen we niet zoveel. Het regende ook die dag wat best wel jammer was. In de avond was het gelukkig weer droog en wandelden een stuk over het strand. We kwamen terecht bij een heel leuk, Duits restaurant en daar hebben we heerlijk gegeten. Ik had een heerlijke biefstuk met pepersaus en frietjes. Mijn vriend had een giga grote mixed grill.


Die avond gingen we op tijd slapen zodat we de volgende ochtend weer vroeg op pad konden. We hadden namelijk totaal maar 1,5 dag. Mijn vriend had uitgezocht dat je een ritje kon maken met de trein naar Sóller, een plaatsje verderop en wat meer in de bergen. Het was prachtig weer en we hadden echt genoten die dag. We werden samen spontaan verliefd op Mallorca en willen zeker nog eens terug.


Hier waren we aangekomen in het plaatsje Sóller. Dit moet je echt eens gedaan hebben als je in Mallorca bent. We hebben het stadje verkent, veel foto's gemaakt en heerlijk geluncht. Ik besloot een frisse salade te nemen met heerlijke geitenkaas en mijn vriend had een drie gangen-menu. Het restaurantje waar we lunchten heette Lua.


Een foto met ons samen kon natuurlijk niet ontbreken!


We waren rond 17:00 uur weer terug in Palma de Mallorca. We zijn nog de stad in gegaan om het een en ander nog te kopen. Ik wilde graag terug naar Müller om nog iets lekkers te halen voor de avond en ik had labello nodig. We gingen eerst naar de Kathedraal zodat we die ook nog konden zien. Het was prachtig om deze bij de avond te zien!


De dag vloog voorbij en aangekomen in het hotel hielden we een korte siësta tot 7 uur 's avonds. We wisten niet zo goed waar we verder konden eten en besloten terug te gaan naar het heerlijke restaurant van de vorige dag. Ik koos dit keer voor een schnitzel en mijn vriend weer voor een mixed grill, haha. Ik weet helaas het restaurant niet meer. We besloten de avond te vieren met flink veel cocktails en shotjes. Nou, ik heb het geweten... ik drink al 8 jaar niet meer en ik ben goed dronken geworden... ik ben twee keer gevallen in de badkamer en weet daarna niet meer wat er gebeurd was, haha. Wel weet ik dat ik als een blok in slaap ben gevallen en ontzettend misselijk was. Ook niet gek als je Pina Colada, sambuca, tequila (allebei echt smerig), 4 jagermeisters en als laatste nog een cocktail hebt gedronken... de volgende ochtend hing ik kotsend boven de wc en werd mijn vriend ook nog eens misselijk van mijn zure lucht, hahaha! We hebben er allebei heel erg hard om gelachen. Ik heb vier keer moeten spugen en ja nog heel awkward: bij de gate net voordat we het vliegtuig in moesten stappen... hahaha! Mijn vriend vond het echt helemaal geweldig dat ik zo bezopen erbij zat, ik helaas iets minder.


Ik lag er dus de hele tijd zo bij en ik heb ontzettend veel geslapen tijdens het reizen... haha!

Weer thuis gekomen wilde ik de volgende dag met de auto weg. Helaas had ik een giga platte band! Het reed heel vreemd en ik voelde me niet veilig in mijn auto. Bleek dus dat 'ie lek was. Gelukkig heb ik een handige vader en moest de band alleen opgepompt worden. Hij rijd weer als vanouds!


Op zondag 19 februari gingen we naar de Harry Potter Exhibition. De tickets heb ik gekregen voor Kerst van mijn lieve vriend. Het was heel erg leuk en ik kreeg kippenvel bij alles omdat we er gewoon echt mee opgegroeid zijn. Mijn vriend is net zo'n Harry Potter fan als ik. Ik vind het echt heel fijn dat we samen veel dezelfde interesses kunnen delen. Hier zat ik in Hagrids stoel!

Om de zondag en onze eerste vakantie samen goed af te sluiten gingen we eten bij La Cubanita. Ik ben echt dol op tapas. De service was alleen niet zo goed... ik bedoel maar, wie laat klanten nou buiten wachten als we ook aan de bar konden zitten en wachten tot onze plek vrij was? Beetje gek vonden wij dat.

De eerste verhuisdoos met spullen uit mijn kamer is ook een feit. We hebben inmiddels nog maar vier weken om alles in te pakken en ik moet nog een hoop uitzoeken en inpakken... haha! Maar veel had ik ook gewoon nog nodig de laatste tijd. Ik ben van plan om binnenkort een blogsale te gaan doen voor mijn make-up met o.a. veel MAC, Real Techniques, Sleek en nog veel meer bekende merken.


Februari vind ik altijd zo snel voorbij gaan. Ook omdat het nu dit jaar schrikkeljaar is en de maand maar kort is. Over een maand kunnen we eindelijk de zomerbanden weer onder mijn auto doen en dan is het eindelijk al bijna lente, yay! Mijn favoriete seizoen.

Hoe was jouw afgelopen maand?

7 opmerkingen:

  1. Wat een ontzettend leuke maand! Wat gaaf dat je naar de harry potter tentoonstelling bent gegaan, ik wil er ook nog steeds heen. En je vakantie naar Mallorca ziet er heel erg leuk uit!
    Liefs,
    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een fijne maand! Lekker op vakantie en genieten van het land. Ik ben er zelf heel lang geleden geweest, toen ik 8 jaar oud was of zoiets. Ik weet alleen nog dat ik het zwembad er geweldig leuk vond en het zulk lekker weer was :). Leuk dat je gaat verhuizen? Ga je op kamers of samenwonen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, Mallorca is echt prachtig. Helaas had ons hotel geen zwembad, zo jammer! Zelfs in februari was het heerlijk weer! Ik woon nog thuis en ga met mijn ouders verhuizen naar een ander huis met prachtig uitzicht en dichtbij het bos! Heb er zoveel zin in!

      Verwijderen
  3. Lijkt me zo fijn om lekker tussendoor zo'n tripje te plannen. Heeerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt leuke dingen gedaan en vind het fijn dat je een leuke vakantie hebt gehad hahahaha maar och dat hondje is zo cute

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Reacties
    1. Heb ook zeker een leuke maand gehad. Wat lief van je, dank je wel voor je lieve reactie! :-)

      Verwijderen

Bedankt voor je lieve reactie, ik zie je graag snel terug op mijn blog!