woensdag 8 maart 2017

The food tag



Ik heb weer een hele leuke tag gevonden op de blog van Iris om in te vullen. Ondertussen val ik een beetje in herhaling dat ik tags altijd heel leuk vind om in te vullen. Het is een perfecte manier om je blog lekker persoonlijk te houden.

Wat is je favoriete ontbijt?
Zelfgebakken croissantjes, een beschuitje en een gekookt eitje. Van zelfgebakken croissantjes kan ik intens van genieten, vooral die van Daneroll zijn het lekkerst. Perfect ontbijtje voor op zondag!

Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Dat is vaak wit brood met hagelslag. Heerlijk!

Wat is je favoriete kookboek?
Die van The Green Happiness natuurlijk. Ik haal daar vaak inspiratie uit hoewel het ook lastig is om de boeken bij te houden omdat ze zo enorm groot en dik zijn. Maar als ik er doorheen blader krijg ik altijd wel inspiratie om iets lekkers en gezonds te maken.

Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Oei, die vind ik lastig. Dan zou ik pizza, kerrie taart met kipfilet moeten missen... ik griezel wel van een hartige taart met champignons erin, ieh. Ik zou niet kunnen kiezen... echt niet! Dan liever nooit meer zoet want dan hoef ik de overheerlijke zelfgemaakte pizza van mijn moeder niet te missen, haha!

Welke keuken (land) is je favoriet?
De Italiaanse keuken! Pizza, lasagne, lasagnette, spaghetti, pasta... oooh, heerlijk! Ik houd enorm van de Italiaanse keuken en met name pizza en lasagne ben ik gek op! Maar stiekem ben ik ook wel dol op de Amerikaanse keuken... spareribs is mijn favoriete vleesgerecht!


Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Oei, een lastige... ik vind veel lekker! Als ik moet kiezen, kies ik toch voor een heerlijke, grote pak brownie koekjes van de Coop! Ohh, als ik daar aan denk heb ik er weer zin in! De slechtste guilty pleasure ooit maar stiekem kan ik hier heel erg van genieten.

Thuis koken of uit eten gaan?
Eigenlijk allebei wel een beetje. Uit eten gaan is heerlijk maar ook best prijzig waardoor je minder vaak gaat. Plus het feit dat je vaak veel krijgt bij uit eten kun je thuis zelf bepalen hoeveel je wilt eten. Uit eten gaan is gezellig maar dan kies ik ervoor om het uit eten gaan ook thuis te brengen, haha.

Wat is je lievelingsrestaurant?
Ook een lastige! Ik heb zoveel favoriete restaurants... inmiddels ook wel een beetje overal. In de woonplaats waar ik woon de pizzeria Mama Mia, een plaatsje verderop van mijn dorp d'Ouwe Tak, in Soest bij mijn vriend het Luykje (hier waren we een tijd geleden geweest) en in Utrecht heb ik twee favoriete restaurants: American Steakhouse aan de Oudegracht en het Italiaanse restaurant La Fontana aan de Lange Viestraat. En Sumo natuurlijk!

Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Ik heb nog geen eigen keuken, maar als ik dat wel heb vind ik het belangrijk dat ik een grote kookplaat heb, het liefst met 6 pits, fijne snijplanken, goede messen... een mooie pot met alle belangrijke benodigdheden om te kunnen koken. Fijne pannen vind ik ook heel belangrijk en niet te vergeten: ruimte! Ik houd niet van te kleine ruimtes in de keuken...

Wat lust je echt niet?
Eh... heb je even? Witlof, ham, radijzen, slakken, oesters, mosselen, champignons, pijnboompitten, eendenborstfilet, alle olijven, tomaat... haha! Ik kan nog wel even doorgaan maar dat zijn de dingen die ik absoluut niet lekker vind!


Het gekste dat ik ooit gegeten heb is…
Maak hier maar bijna van: eendenborstfilet. Ieks! Die naam alleen al... ik was ooit in een restaurant bij een haven en ze hadden ontzettend weinig keus in vlees en het werd zomaar voor je voorgeschoteld en toen was dat eendenborstfilet. Van een eend! Ik heb het niet eens opgegeten. Bah!

Wat staat er op je food bucket list?
Ik wil heel graag lekker uit eten gaan in het buitenland. Vaak vind ik dat ze het daar nog beter kunnen bereiden dan in Nederland, hoewel de restaurants die ik net heb opgenoemd echt top zijn! In het buitenland uit eten gaan is het toch net iets anders, haha.

Deze leuke food tag geef ik door aan Manon. Je kunt hem natuurlijk gerust overnemen!

Wat is jouw meest ultieme guilty pleasure?

3 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke tag! Ik ben ook echt gek op italiaans eten, en jummm croissantjes in de ochtend. Genieten!
    Liefs,
    Evelien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh brr witlof, ik walg bijna al van de naam (ik lust het dus ook niet, hahaha) Tomaatjes vind ik daarentegen weer wel superlekker!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik ook al! Witlof vind ik echt walgelijk, hahaha! Net zoals spruiten... ieh!

      Verwijderen

Bedankt voor je lieve reactie, ik zie je graag snel terug op mijn blog!